Nors šis terminas išpopuliarėjo ganėtinai neseniai, nuomonės formuotojai (ar kitaip – influenceriai) nėra naujiena mūsų gyvenime. Influenceriai yra žmonės, kurie savo nuomone gali paveikti kitų žmonių pirkimo ar net gyvenimo būdo įpročius. Nuo seniausių laikų panašaus stiliaus taktikos būdavo naudojamos pardavinėjant laikrodžius ar kolekcines korteles, ant kurių būdavo pavaizduoti sportininkai ar įžymūs žmonės. Atsiradus radijui ir televizijai, viskas pasidarė paprasčiau: žvaigždžių veidai, reklamuojantys įvairias prekes, pagaliau pasiekė masines auditorijas bei tapo neatsiejama didžiausių prekinių ženklų rinkodaros dalimi. Vis dėlto socialinių tinklų amžiuje nuomonės formuotojų aktyvumas reklamuojant produktus ir paslaugas įgavo naują pagreitį ir naują formą.
Facebook, Instagram bei kitos socialinės platformos šiandien atveria galimybę bet kuriam asmeniui viešai pasidalinti įvairia informacija su draugais, šeima ar daug platesne auditorija. Jeigu tai, ką keli į socialinius tinklus, gali būti įdomu kitiems bei pateikta kokybiškai, yra šansas, kad tai norės pamatyti didelis kiekis žmonių. Dar niekad gyvenime nebuvo taip paprasta būti pastebėtam kitų dėl savo nuotraukų kokybės, įžvalgų, humoro ar kitų gabumų. Taip pat dar nebuvo tokio meto, kada žmonės taip stipriai domėtųsi kitų nuomone ir ieškotų komentarų, recenzijų ar patarimų internete, norėdami apsipirkti.
Draugų, bičiulių ar socialinėse paskyrose sekamų viešų žmonių įžvalgos bei rekomendacijos ilgą laiką atrodė kaip atsvara tiesioginei, pasitikėjimo nekeliančiai prekinių ženklų reklamai. Tačiau tokiomis visuomenės nuostatomis netruko pasinaudoti tie patys verslai. Bendrovės pradėjo bendradarbiauti su didelį sekėjų srautą turinčiais žmonėmis, kad teigiamos žinutės apie jų produkciją skambėtų tiesiai iš šių žmonių lūpų. Viena vertus, tokios rekomendacijos dažnai yra efektyvesnės, nes pasikliauti kitu žmogumi daug lengviau nei pelno siekiančia bendrove. Kita vertus, ilgą laiką vadinamųjų influencerių darbu paremtos marketingo paslaugos kainavo gerokai mažiau, lyginant su masiniais tradiciniais media kanalais.
Žvaigždės, industrijų ekspertai, blogeriai ir kitokio turinio kūrėjai bei mikro influenceriai – tai pagrindiniai influencerių tipai. Priklausomai nuo pasirinktojo, skirsis ne tik kaina, bet ir paslėptos reklamos pobūdis bei pateikimas. Pirmoji ir bene pati svarbiausia taisyklė atsirenkant nuomonės formuotojus – būsimuosius partnerius – yra gerai žinoti savąją tikslinę auditoriją, kurią norime pasiekti, ir ją sulyginti su nuomonės formuotojo sekėjų psichografija. Antra, dirbti su asmeniu, kuris domisi jūsų kompanija ar bent jau išpažįsta tas pačias vertybes, visada yra daug lengviau ir efektyviau, nei gaudyti populiarius, bet jūsų bendrovei svetimus reklaminius veidus. Neretai ir patys influenceriai atsisakys bendradarbiauti su įmonėmis, kurių produkcija ar paslaugos jiems yra svetimos.
Kiekviena reklamos agentūra pripažins, kad influenceriai yra geras būdas praturtinti savo reklamos priemonių „miksą. Tačiau reikia suvokti, kad ne visiems ir ne visada šis naujas reklamos tipas reikalingas, o kartais jis atneša ir papildomų grėsmių. Pasirinkus asmenybę, kuri turi didelį kiekį sekėjų, tačiau išsiskiria kontroversiška, dalį visuomenės atstumiančia reputacija, prekės ženklai rizikuoja savo įvaizdžiu. Pavyzdžiui, „Nike“ bendradarbiauja su dideliu kiekiu influencerių, tačiau 2018 metais dėl vieno iš jų nekorektiško poelgio amerikietiškojo futbolo rungtynių metu kilo didelis pasipiktinimas. Didelė dalis žmonių rašė neigiamus straipsnius, kėlė pasipiktinančius video ir norėjo boikotuoti „Nike“ prekės ženklą ir visus jų produktus vos dėl šio vieno influencerio poelgio. Verta suvokti, kad šie žmonės tampa jūsų kompanijos komunikacijos dalimi ir netgi pagrindiniu veidu, su kuriuo tikslinė auditorija tapatina jūsų bendrovę. Todėl prieš nerdami į nuomonės formuotojų pasaulį, atidžiai įvertinkite ne tik jūsų verslui atsiveriančias galimybes, bet ir neišvengiamas grėsmes.