Atsakymas į šį klausimą paprastas – trukdo bet kam, išskyrus Google, kuris mato kopijuotą turinį, bet dėl to sau galvos nekvaršina… Netikite? Štai jums esminis tai įrodantis faktas:
33 proc. viso turinio internete yra ne unikalus. Tai gal Google turėtų nubausti ir išmesti trečdalį viso turinio?
Taip tikrai nėra. Kopijavimas yra normalus dalykas interneto erdvėje. Kyla tik papildomi klausimai ir vienas jų yra
Ar kopijuoti yra etiška? Kokią vertę sukuria kopijuotas turinys?
Lietuvoje, kopijuoto turinio bijoma kaip velnias bijo kryžiaus. Pastoviai tenka girdėti, kad konkurentai kopijuoja interneto puslapio tekstus. Pastoviai kopijuojamos el. parduotuvės taisyklės, privatumo politika, pristatymo sąlygos. Kai kurie net vengia kurti turinį – vis tiek konkurentai sužinos ir nukopijuos. Gal čia mūsų senoviškas mentalitetas, o gal jau žengiame link labai bjaurios ligos… Kopijuoto turinio internete bijoti nereikia, jei tik pažymėt, kad jis – kopijuotas.
Beje, vertės kopijuotas turinys nesukuria labai daug. Įsivaizduokite puslapį ar straipsnį, apie statybos darbus, kurį sudaro vienos citatos iš kito puslapio. Ką pamanytumėte apie tokius statybininkus? Taip, mintis būtų panaši „ar jie iš viso patys ką nors moka padaryti?“ Taigi kopijuotas turinys ne tik kad nepadeda SEO, bet ir kenkia reputacijai.
Google baudžia už kopijuotą turinį…
Tai stereotipas, kurį platina patys SEO profesionalai, kad klientai pateiktų originalius tekstus, nes tik tokie yra vertingi… Google nubaudė už kopijuotą turinį labai mažai puslapių, o ir tos baudos buvo susijusios su pranešimų spaudai tinklais arba PBN (Private Blog Network). Baudos buvo skirtos už tūkstančius nuorodų, kurios pasirodė per kelias valandas. Ne dešimtis, o tūkstančius. Lietuvoje nėra tokio puslapių tinklo, kuris galėtų sugeneruoti automatiškai kelių šimtų straipsnių su nuoroda į užsakovą, tad tikrai nesame įdomūs. Praktiškai galime būti ramūs – Google mūsų turinio greičiausiai nebaus. Bet ar bus kokios sankcijos per ilgesnį laikotarpį?
Greičiausiai ne. Gal keliuose straipsniuose esančių nuorodų vertę ir sumažins iki 0. Jei SEO specialistai mokėjo už kiekvieną nuorodą straipsnyje, tai tie pinigai bus tiesiog išmesti į balą.
Kopijuotas turinys legaliai
Jei jūsų tikslas yra paskelbti informaciją, o ne susirinkti 100 atgalinių nuorodų per kelias dienas, tai į kopijavimą dėmesio nekreipkite. Viskas, ko reikia, kad būtų patenkintas ir vartotojas, ir Google – šaltinio nurodymas. Vartotojui straipsnio pabaigoje galite parašyti, kad originalus šio straipsnio šaltinis yra jūsų puslapis. Google dar reiktų ant to šaltinio uždėti rel=canonical nuorodą, kad jo robotai suprastų, kam paskirti visus laurus. Taip yra buvę nemažai atvejų, kai tokiu būdu iš vieno puslapio į kitą perkeltas turinys atnešė didelės SEO naudos. Deja, dabar ši praktika žiūrima kur kas atsargiau.
Patarimais apie SEO padėjo ir pakonsultavo Taurusmedia.lt specialistai.