Vitaminai ir mineralai: kokiu būdu geriausia juos gauti

papildai

Vitaminai yra organiniai junginiai, kuriuos mūsų organizmas labai nedideliais kiekiais naudoja daugybėje vidinių procesų. Geriausias būdas savo organizmui suteikti jam būtinus vitaminus ir mineralus yra įvairių sveikų ir neapdorotų maisto produktų vartojimas.

Nors maisto papildai gali būti labai veiksminga priemonė padedant kompensuoti organizmui būtinų vitaminų ir mineralų trūkumą, jie neturėtų tapti mitybos pakaitalu. Jei žmogaus organizmui trūksta tam tikrų maistingųjų medžiagų, visų pirma būtina įvertinti jo kasdienės mitybos racioną. Jei jame trūksta daugybės būtinų maisto produktų, tuomet visų pirma yra rekomenduojama pakoreguoti savo mitybą.

Dažnai maisto papildais būna piktnaudžiaujama ir juos vartojama savo nuožiūra – nepasitarus su medicinos specialistais. Be to, jie dažnai naudojami ir kaip priemonė gydant įvairias sveikatos problemas. Visa tai yra labai neteisingas požiūris į maisto papildų vartojimą, kadangi maisto papildai negydo ligų, nėra maisto pakaitalas ir nėra stebuklingos piliulės. Todėl į maisto papildų vartojimą būtina žvelgti realistiškai ir racionaliai, suvokiant, kokia yra jų pagrindinė paskirtis ir kaip jie turėtų būti vartojami.

Vitaminai ir mineralai gaunami su maistu

Atlikti tyrimai rodo, kad daugumą vitaminų ir mineralų, kurių reikia mūsų organizmui, visų pirma geriausia yra pasistengti gauti su maistu. Tačiau yra tam tikrų išimčių, tokių kaip folatai – sintetinė jų forma yra geriau įsisavinama mūsų organizmo nei folatai, kurie yra gaunami iš maisto.

Maistas visuomet buvo ir yra pagrindinis vitaminų ir mineralų šaltinis. Tyrimų rezultatai rodo, kad maisto papildų poveikis mūsų organizmui nėra analogiškas vitaminų ir mineralų, gaunamų su maistu, poveikiui. Viso to priežastis gali būti ta, jog vitaminai ir mineralai, kuriuos gauname su maistu, taip pat yra veikiami ir kitų maiste esančių medžiagų – ne tik vieno „aktyvaus ingrediento“. Todėl maisto papildai turėtų būti vartojami labai atsakingai ir tiksliai žinant, ko organizmui trūksta – tačiau tik po to, kai yra subalansuojama kasdienė mityba.

Vitaminų ir mineralų trūkumas

Mūsų organizmui kasdien reikia tik nedidelio skirtingų vitaminų ir mineralų kiekio. Pilnavertė ir įvairiais sveikais maisto produktais paremta mityba dažniausiai suteikia organizmui visą tai, ko jam reikia tinkamam funkcionavimui. Tačiau kai kuriems žmonėms maisto papildai gali būti būtini, siekiant išspręsti tam tikrų vitaminų ir mineralų trūkumą. Tarp tokių žmonių patenka ir:

  • nėščios moterys ir kūdikį krūtimi maitinančios moterys;
  • rūkantys, alkoholį ir (arba) įvairias neteisėtas medžiagas vartojantys žmonės;
  • alinančių dietų besilaikantys žmonės;
  • žmonės, kurie netoleruoja tam tikros rūšies maisto produktų, todėl apriboja savo mitybos racioną;
  • vyresnio amžiaus žmonės – ypač tie, kurie serga tam tikromis lėtinėmis ligomis;
  • moterys, kurių mėnesinės yra labai gausios;
  • vegetarai ir veganai;
  • žmonės, kurie turi alergiją tam tikriems maisto produktams;
  • žmonės, kurie turi sveikatos problemų dėl kurių jų organizmas iš maisto nepajėgia įsisavinti pakankamo kiekio vitaminų ir mineralų.

Maisto papildai – ne maisto pakaitalas

Maisto papildų vartojimas sveikam žmogui neturėtų tapti nuolatiniu pasirinkimu, siekiant kompensuoti vitaminų ir mineralų trūkumą, atsirandantį dėl nepilnavertės mitybos. Tai gali būti tik trumpalaikis sprendimas (išskyrus jau paminėtus atvejus).

Jei jaučiate, kad jūsų organizmui galėtų trūkti tam tikrų vitaminų ir mineralų, visų pirma turėtumėte atlikti savo kraujo tyrimus ir įvertinti savo mitybą. Kai žinosite, ko jūsų organizmui trūksta, galėsite lengviau pakoreguoti kasdienės mitybos racioną, į ją įtraukiant tai, kas galėtų organizmui suteikti pakankamą jam būtinų vitaminų ir mineralų kiekį.

Tačiau jei subalansavus savo mitybą ir pritaikius kitus sveikos gyvensenos sprendimus jūsų organizmui vis dar trūksta tam tikrų maistingųjų medžiagų, tinkamų maisto papildų pasirinkimas ir atsakingas jų vartojimas gali tapti veiksmingu problemos sprendimu.

rasytojas Author

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.