Ką reikia žinoti apie elektromobilių įkrovimą?

Įsigijus automobilį, galite būti tikri, jog bet kurioje degalinėje prisipildysite baką degalų. Tuo tarpu su elektromobiliu ne viskas taip paprasta – gali netikti krovimo jungtis. Todėl šiandien trumpai apžvelgsime, kaip įkrauti elektromobilį ir ką reikia žinoti?

Neverta išsigąsti, elektromobilio įkrovimas nėra aukštasis pilotažas, tačiau reikalauja truputį pasidomėti, ko reikia, jog bet kur galėtumėte „papildyti“ akumuliatorių, ką žinoti iš techninės pusės ir kodėl elektromobilio įkrovimo kabelis turi būti jūsų bagažinėje.

Skirtingi kištukų tipai

Elektromobiliai yra pakankamai naujas technologijos žingsnis, kurį kiekviena įmonė ar šalis žengia savo tempu, arba kaip gali greičiau. Tad šiame etape visi eksperimentuoja, ieško geriausių būdų ir kuria inovatyvius sprendimus. Todėl tik visai neseniai pradėta imtis standartizavimo, kad visi elektromobiliai turėtų vienodus kištukus/jungtis, kad galėtų krautis visur. Tiesiog pradedama galvoti apie vientisą infrastruktūrą.

Šiuo metu Europoje pasirinktas standartas Mennekes (2 tipas) ir Combo 2 jungtys. Tačiau kol kas, ypač įsigyjant naudotus elektromobilius iš kitų rinkų (pvz., JAV ar Azijos) reikia atkreipti dėmesį į kištukus ir jungtis.

Mennekes kištukas (2 tipas) skirtas lėtam įkrovimui kintama srove. Visos viešosios įkrovimo stotelės aprūpintos mažiausiai antro tipo kištukiniu lizdu.

Combo 2 kištukas yra skirtas sparčiajam įkrovimui  nuolatine srove. Naudojant Combo 2 tipo kištuką, galima įkrauti elektromobilį visose viešose  įkrovimo stotelėse su įkrovimu nuolatine srove 22 kW ir didesne.

AC/DC

Kaip jau supratote, elektromobiliai gali būti įkrauti kintama srove (AC) arba nuolatine srove (DC). Akumuliatoriui įkrauti reikalinga nuolatinė srovė.

Įkrovimas kintamąja srove reiškia, jog automobilyje sumontuotas srovės adapteris perima srovę iš kintamosios srovės elektros tinklo ir keičia į reikalingą nuolatinę srovę. Taip įkraunama kai elektromobilis kraunamas tiesiog prijungus prie namų elektros tinklo į buitinį kištuką.

Įkrovimas nuolatine srove vyksta, kai kintama srovė į nuolatinę yra konvertuojama išorėje, t.y. elektromobilių įkrovimo stotelėje.

Priklausomai nuo to kur kraunama, reikalinga jungtis prie skirtingų kištukų.

Akumuliatoriaus įkrovimas nuolatine srove vyksta greičiau, nes paprastesni procesai ir pateikiama didesnė galia. Kintama srove galima krauti 7-11 kW galia, tad pilnas akumuliatoriaus pakrovimas galimas per 5-8 val. Tuo tarpu nuolatine srove galima pasiekti 22 kW galią, o greito įkrovimo stotelėse ir 100-120 kW galią. Tad užtenka pusvalandžio ar valandos įkrauti automobilį iki 80 % akumuliatoriaus talpos.

Elektromobilio įkrovimo kabelis bagažinėje

Įprasta elektromobilio akumuliatorių krauti viešose įkrovimo stotelėse. Daugelis jų Lietuvoje vis dar nemokamos, nes įrengtos iš ES lėšų ir yra nutartis, jog 5 metų nuo stotelės įrengimo galima naudotis nemokamai (yra išlygų, pvz., ribotas krovimosi laikas, dažniausiai 30 min).

Ir nors daugelis krovimo stotelių turi integruotus kabelius, taip yra ne visur. Ypač išvykus keliauti į užsienį, būtina turėti elektromobilio įkrovimo kabelį bagažinėje. Jei jūsų elektromobilyje yra nestandartinės jungtys, tuomet pravartu turėti ir adapterius, kad keliaujant nepritrūktumėte galimybių įkrauti elektromobilį.

Taigi, kaip įkrauti elektromobilį?

  • Žinoti, kokia jūsų elektromobilio jungtis
  • Rasti stotelę, kur galima krauti automobilį tokia jungtimi
  • Įkišti kabelį
  • Atlikti stotelėje nurodytus veiksmus

Automobilį galima krauti ir namuose įjungus į buitinį jungtuką, tačiau atminkite, jog namuose elektra mokama ir krovimas trunka ilgiau.

rasytojas Author

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.