Pavojingi kroviniai — tai kroviniai, kuriuos itin sudėtinga vežti. Tai sritis, kuriai yra keliami labai dideli saugos reikalavimai, kadangi visos gabenamos medžiagos yra pavojingos aplinkai bei visuomenei, todėl kroviniai privalo būti saugiai supakuoti. Tarkim, per mūsų šalį kiekvieną dieną keliauja tūkstančiai tonų tokių krovinių, tai galima įsivaizduoti, kiek jų vežama visais Europos keliais. Pavojingi kroviniai gali ne tik apnuodyti, bet ir sprogti, todėl didelė jų gabenimo atsakomybė krenta ne tik ant vežėjo, bet ir siuntėjo, gavėjo. Tačiau visi vežėjai, kurie gabena pavojingus krovinius, turi būti praėję specialius kursus, po kurių gauna pažymėjus, kad gali vežti pavojingas medžiagas. Tikriausiai dėl to, kad vairuotojai yra tokie profesionalūs, Europoje nebuvo tokios avarijos, kuri rimtai keltų pavojų žmonėms. Ir pastebima, kuo labiau kroviniai šiais laikais yra saugomi, tuo mažiau avarijų nutinka kelyje.
Tačiau yra gauta statistika bei priežastys, kodėl kitose pasaulio šalyse nutinka tokio nelaimės, ir dažniausios priežastys yra paprastas:
- kroviniai vežami pažeidinėjant vežimo reikalavimus;
- vairuotojai neturi praktinių bei teorinių žinių;
- valdžia tinkamai nekontroliuoja sistemos arba ji nėra efektyvi.
Taip pat pavojingi kroviniai visuomet yra tikrinami, tad tikriausiai dėl šių priežasčių, Europoje tiek mažai tokio tipo gabenimo avarijų. Kadangi šie kroviniai yra nuolat stabdomi ir tikrinami, nesvarbu kur bei kokiu paros metu. Jei vairuotojas turi visus reikiamus dokumentus, pažymėjimus, o ir krovinio gabenimo taisyklės nėra pažeistos, apžiūra dažniausiai užtrunka iki 30 minučių, tačiau tai gali prailgti net iki 90 minučių ar ilgiau. Jei vairuotojas neturi leidimo vairuoti ADR krovinio, tuomet konfiskuojama transporto priemonė su krovinių bei bauda būna nuo 100 iki 5000 eurų priklausomai nuo to, kokioje valstybėje yra tikrinamas krovinys. Todėl geriau nedaryti pažeidimų arba jų išvengti.
Pagal nuostatas pavojingi kroviniai gali būti gabenami palaidai, pakuotėse bei cisternose. Tačiau turi atitikti vežimo reikalavimus. Taigi, užsisakant logistikos paslaugas, kai vežamas ADR krovinys, būtina žinoti, kad vežėjas yra patikimas bei turi patirties, o ir turi tikrą pažymėjimą, o ne padirbtą.