Korėjietiška kosmetika per pastaruosius kelerius metus ne tik tapo labiau žinoma vartotojams, bet ir gerai įsitvirtino grožio ir odos priežiūros rinkoje, pritraukdama milijonus vartotojų visame pasaulyje. Novatoriškos formulės ir orientacija į odos priežiūrą – ne tik paviršutinį trūkumų maskavimą – sužavėjo ne vieną pirkėją. Ir nors vis daugiau produktų randą kelią į vartotojų kosmetines ir širdis, kartais dar kyla klausimų: kam rinktis korėjietišką kosmetiką, jei turime pakankamai vietinės, europietiškos? Dar daugiau – ar tikrai korėjietiška kosmetika tokia gera? Ar ji prilygsta europietiškai? Ar išvis kuri nors viena iš šių kosmetikos šakų yra geresnė už kitą, o gal abi turi savo vietą po saule ir net nekonkuruoja?
Su internetinės kosmetikos parduotuvės Glomi.lt konsultantais palyginome dviejų skirtingų kontinentų gamintojų filosofijas ir apžvelgėme skirtingų šalių gaminių kokybę.
Inovacijos ir ingredientai
Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl korėjietiška kosmetika sulaukė tokio didelio susidomėjimo, yra jos novatoriški produktai ir ingredientai. Korėjietiška kosmetika dažnai eksperimentuoja su europiečiams vis dar naujais ingredientais, pavyzdžiui, sraigių mucinu arba fermentuotais komponentais, kurie labai teigiamai veikia odą. Europietiška kosmetika taip pat pasižymi aukštos kokybės ingredientais ir mokslo naujovėmis, tačiau dažnai laikosi mums geriau žinomų, rinkos ir laiko patikrintų ingredientų. Kai prasidėjo korėjietiškos kosmetikos pakilimas, europiečiai pamatė, kad kai kurie produktuose iš rytų naudojami ingredientai taip pat turi daugybę teigiamų savybių, efektyviai sprendžiančių jų odos problemas. Nors inovacijos kartais gali būti rizikingos ir ne visi vartotojai ryžtasi išbandyti kažką naują, korėjietiškai kosmetikai pavyko atverti vartus į naujų sudėčių pasaulį: dabar jau dauguma yra girdėję apie sraigių muciną, azijinę centelę ar fermentuotų ryžių ekstraktą.
Taip pat verta paminėti, kad korėjiečiai itin daug dėmesio skiria natūralioms sudėtims, o tai dar labiau skatina išbandyti jų odos priežiūros produktus. Pasak Glomi.lt atstovų, dažnas pirkėjas asortimente ieško kuo natūralesnės sudėties ir net asocijuoja Korėjos gamintojus būtent su natūralumu, draugiškomis odai formulėmis formulėmis ir tvarumu, kai tuo tarpu europietiškai kosmetikai šias savybes priskiria tik tam tikriems jau gerai žinomiems prekės ženklams.
Oda pirmiausia
Korėjietiškos kosmetikos filosofiją galima apibūdinti žodžiais „oda pirmiausia“. Čia didžiausias dėmesys skiriamas odos būklės gerinimui, o ne tik trūkumų maskavimui. Tai reiškia, kad labai svarbus odos drėkinimas, maitinimas ir apsauga. Europietiška kosmetika taip pat pabrėžia odos priežiūrą, bet daug dėmesio skiria ir makiažo produktams, kurie padeda pasiekti norimą išvaizdą tik maskuojant trūkumus, bet netaisant jų ilgalaikėje perspektyvoje.
Vėlgi, negalima subendrinti visos europietiškos kosmetikos į vieną, juolab, kad paskutiniu metu daug tiek naujų, tiek ir jau įsitvirtinusių gamintojų atnaujina savo linijas natūraliais ir daugiau į priežiūrą orientuotais gaminiais. Tačiau korėjiečiai tai pabrėžė jau nuo seno ir visa kosmetikos pramonė užaugo būtent ant šių pamatų. Būtent dėl to net ir dekoratyvinė korėjietiška kosmetika turi nemažai odai naudingų savybių – dauguma korėjiečių gamintojų jas įtraukia, nes tiesiog tokios rinkos taisyklės – visi to tikisi iš korėjiečių prekės ženklų ir renkasi tik tuos produktus, kurie odai gali suteikti priežiūrą, apsaugą ir padėti spręsti problemas.
Prieinamumas ir kainos
Korėjietiškos kosmetikos produktai neretai yra daug prieinamesni vartotojams, tačiau visiškai neatsilieka kokybe. Jie siūlo platų produktų asortimentą įvairioms odos būklėms ir poreikiams. Europietiška kosmetika, atsižvelgiant į prekės ženklo prestižą ir kokybę, gali būti brangesnė, nes neretai papildomai skiria daug resursų marketingui vietinėje rinkoje, kai tuo tarpu eksportuojama korėjietiška kosmetika dažniausiai pasikliauja Europos distributoriais ir patys į reklamą neinvestuoja, o visą dėmesį skiria atėjimui į rinką tiesiog pasiūlant kokybišką produktą, kuris kalba pats už save. Tačiau tai ne visada taisyklė, nes rinkoje yra tiek aukštos kokybės brangių, tiek prieinamų europietiškos kosmetikos prekių.
Tvarumas ir etika
Kaip jau minėjome, vis daugiau vartotojų renkasi produktus, atsižvelgdami į jų tvarumą ir etiką. Abi šios kosmetikos pramonės stengiasi būti labiau atsakingos, tačiau europietiškos kosmetikos prekės ženklai daugiau komunikuoja apie savo tvarumą vietinėje rinkoje, todėl vartotojams lengviau pasirinkti priimtinus gamintojus. Kadangi ne visi yra nuodugniai susipažinę su korėjietiškos kosmetikos gamintojais, dažnai sunkiau suprasti, kokia yra prekės ženklo filosofija, kol jo detaliau nepanagrinėji. Vis dėlto, yra ne vienas Korėjos gamintojas, kuris visą filosofiją grindžia natūralumu, tvarumu ir etika. Pvz. PURITO gamintojas pritaiko perdirbimui net pačias smulkiausias savo pakuočių dalis (kamštelius), o štai MIXSOON net patys augina kai kuriuos ingredientus, kad galėtų kontroliuoti tinkamą jų kokybę.
Taip pat verta paminėti, kad kaip ir europietiškai, taip ir importuojamai korėjietiškai kosmetikai taikomi tie patys kokybės, sudėčių ir etikos reikalavimai, todėl ji tiesiog negali būti prastesnė, nes būtų uždrausta įvežti į ES.
Tai ką pasirinkti?
Pasak Glomi.lt atstovų, galų gale pasirinkimas tarp korėjietiškos ir europietiškos kosmetikos priklauso nuo asmeninių odos poreikių, įpročių ir pageidaujamo poveikio. Jei jau turite savo mėgstamą europietišką kosmetiką, kuri yra tikrai efektyvi ir atitinka jūsų lūkesčius, tuomet drastiškai keisti rutinos nebūtina. Vis dėlto, jei norite papildyti savo rutiną nauju efektyviu produktu, labai didelė tikimybė kad jį rasite būtent korėjietiškame asortimente, o kokybė ne tik kad nenuvils, bet gali ir smarkiai lenkti daug labiau išreklamuotus, bet nebūtinai tiek dėmesio savo formulėms skiriančius gamintojus. Ne veltui pastebima, kad nemaža dalis Glomi pirkėjų, iš pradžių į neišbandytus korėjietiškus gaminius žiūrėję gana skeptiškai, jau po pirmo apsipirkimo randa savo mylimus produktus ir grįžta jų įsigyti dar ir dar.