Jei dar tik ruošiatės kurti internetinę parduotuvę, gali būti, kad susidursite su tam tikrais terminais, kurie jums skambės lyg paukščių kalba. Šiame straipsnyje norime supažindinti su svarbiausiais terminais, kurie naudojami internetinių parduotuvių kūrėjų rate. Kalbėdami ir suprasdami jų kalbą galėsite teisingiau suformuluoti užduotis ir negaišti laiko pažintinei komunikacijai, o imtis darbo iš karto.
Įkvėpimo sėmėmės iš https://soliduskodas.lt/paslaugos/internetiniu-parduotuviu-kurimas
„e-shopas“ – tai elektroninė parduotuvė. Ji visur trumpinama kaip el. parduotuvė, tad turėkite omenyje rašydami įvairius tekstus.
CMS – Content Management System. Tai turinio valdymo sistema, naudojama el. parduotuvėms. Populiariausios yra Magento, WooCommerce, Shopify, Prestashop, Opencart, OXID, osCommerce ir t.t. Lietuvoje populiariausios yra Prestashop ir Opencart.
„Templeitas“ arba Template. Tai el. parduotuvės dizaino šablonas, kurį galima įsigyti iš specialių parduotuvių, prekiaujančių dizainu.
Kategorijos – tai prekių grupės, tam tikra prekių išdėstymo struktūra. Pavyzdžiui, Avalynė>Batai>Moteriški batai>Aukštakulniai batai. Teisingas kategorijų sudėliojimas lemia geresnį ir patogesnį prekių išdėstymą el. parduotuvėje.
Struktūra – tai elektroninės parduotuvės visi vidiniai puslapiai. Jie taip pat gali turėti tam tikrą hierarchiją. Be struktūros negali vykti jokie el. parduotuvės kūrimo darbai.
Meniu – tai vizualinis vidinių puslapių išdėstymas (su patiekalais ir restoranais nieko bendro neturi…). Internetinės parduotuvės gali turėti net 3 skirtingus meniu: Prekių kategorijoms, Pirkėjo informacijai, Socialiniams tinklams. Jie yra išdėstyti skirtingose el. parduotuvės vietose, kad lankytojai aiškiau suprastų, kur jiems eiti, ko ieškoti.
„Paymentai“ (payments) – tai mokėjimų funkcija el. parduotuvėje. Payment gateway – angliškas virtualių mokėjimų terminalo pavadinimas. Tai speciali programa, vienijanti skirtingus apmokėjimo būdus. Jei nėra tokios funkcijos, apmokėti galima tik tais būdais, kuriuos pasirenka parduotuvės savininkai, pavyzdžiui, Paysera ir SEB el. bankininkystė. Toks būdas yra labai sudėtingas įgyvendinti, todėl labiau apsimoka surasti kompleksinį mokėjimų sprendimą.
„Invoisai“ (invoices) – tai sąskaitų išrašymų funkcija. Parduodant prekes visada reikalingi pardavimą patvirtinantys dokumentai. Parduotuvėse tai yra čekis, kuris dabar prilygsta sąskaitai. El. parduotuvės turi sugeneruoti specialaus formato sąskaitas, kuriose numatytos ir prekių garantinio aptarnavimo sąlygos. Štai šis funkcionalumas yra labai svarbus bet kokioje el. parduotuvėje.
„Live supportas“ arba tiesiog „Supportas“ – tai klientų aptarnavimo funkcija. Klientus galima aptarnauti telefonu, el. paštu, specialia pokalbių programėle, panašia į Skype ar Messenger. Interneto puslapių kūrimas neapsieina be šios funkcijos, todėl svarbu pasirinkti, kaip bendrausite su klientais ir spręsite kilusias problemas ar nesusipratimus.
SSL – tai saugumo sertifikatas, kuris užšifruoja visus duomenis, siunčiamus iš lankytojo į el. parduotuvės serverį. Šis sertifikatas yra būtinas, nes tik su jo pagalba galima užtikrinti saugius atsiskaitymus ir lankytojų duomenų saugumą.
Landing page – nukreipimo puslapis yra skirtas pardavimų procesui. Jame galima išdėlioti tik tam tikras prekes ir jas skirtingai pristatyti. Galima parduoti nors ir vieną prekę arba jas išrūšiuoti pagal kategorijas, paieškos kriterijus ar tiesiog numerius vidinėje sistemoje. Labai naudingas vykdant aktyvias rinkodaros kampanijas.
„Newsletteris“ – naujienlaiškis. Tai el. laiškai, kurie yra siunčiami registruotiems el. parduotuvės lankytojams su pranešimais apie naujas akcijas, žaidimus ar pasikeitimus pardavimo procesuose. Tai būdas susigrąžinti dar kartą jau buvusius pirkėjus.
Tų terminų yra dar labai daug, bet su jais susipažinsite po truputį. Svarbiausia – klausti kūrėjų, ką jie turi omenyje, kalbėdami įvairiais pusiau angliškais terminais.