Lietuvoje turime neprognozuojamas žiemas. Vienais metais žiema gali labiau priminti užsitęsusį rudenį, o kitais metais ištisomis savaitėmis „mėgaujamės“ – 20 laipsnių šalčiu. Mūsų klimato juostoje taip pat gerai žinoma ką reiškia, kai automobilis neužsikuria po pirmųjų šalčių. Todėl galvojant apie elektromobilio įsigijimą, šalčio įtaka elektrinėms transporto priemonėms tampa itin svarbiu klausimu. Informacija apie EV bei šaltį šiandien dalinasi evlaidai.lt
Elektromobiliais galima važinėti visais sezonais
Šaltis visada sukelia iššūkių technologijoms. Telefono ar fotoaparato baterijos nusėda greičiau jei laikomos šaltyje. Variklio alyva ar panašios priemonės sustandėja ir nesuteikia reikiamo drėkinimo. Keliai pasidengia ledu ir tampa slidūs. Tačiau jei yra iššūkis – yra ir sprendimai. Telefoną lauke įsidedame į kišenę, fotoaparatą laikome dėkle, variklio alyva pakeičiama į tinkamą šaltam klimatui, o keliai barstomi smėliu arba druska, kad nebūtų slidūs.
Tad ir elektromobiliai susiduria su iššūkiais šaltyje, tačiau ne tokiais, apie kuriuos galvoja tradicinių transporto priemonių vairuotojai. Elektromobilio varikliui šaltis nedaro jokios įtakos. Jis užsives, nesvarbu koks oras ir koks šaltis. Tačiau šaltis daro įtaką EV akumuliatoriui – sulėtėja akumuliatoriaus įkrovimas, pagreitėja išsikrovimas. T.y. žiemą su pilnai įkrautu elektromobiliu nuvažiuosite šiek tiek trumpesnį atstumą nei vasaros metu, o taip pat akumuliatoriaus įkrovimo procesas truks šiek tiek ilgiau nei įprastai vasarą.
Tačiau ir šį problema turi apėjimą. Modernūs elektromobiliai turi funkciją leidžiančią palaikyti akumuliatoriaus šilumą, taip akumuliatorius neatvėsta ir nepraranda savo galios.
Svarbi funkcija – automobilio pašildymas
Kai jau minėjome, šaltas oras lemia sumažėjusį nuvažiuojamą atstumą. Paprastai kalbama apie 15 proc. sumažėjimą prie minusinės temperatūros. Tačiau akumuliatoriaus „nuostolius“ galima sumažinti pašildant automobilį. Elektromobiliai turi šią funkciją ir ją galima įjungti tiesiog savo mobiliojo telefono aplikacijoje. Pašildymas naudingas tiek įkrovimo metu, nes elektromobilis tuomet įsikrauna greičiau, tiek prieš pradedant važiuoti, nes tuomet galima nuvažiuoti ilgesnį atstumą.
Reikia saugoti laidus nuo drėgmės
Šaltis gali kenkti ir pačioms įkrovimo stotelėms esančioms lauke. Tik labiau ne pačiam mechanizmui o jungtims. Labai svarbu nepalikti įkrovimo laidų taip, jog į jungtis patektų drėgmė, kuri gali užšalti ir taip sugadinti jungtis. Tai nėra dažna problema, tačiau būti sąmoningais ir pasaugoti kabelius bei ypač jų jungtis nuo drėgmės, tikrai nepakenks.
Ir pabaigai.
Nors kalbame apie tai, kaip elektromobilius veikia šaltis, tai labiau informacija leidžianti suprasti silpnąsias vietas bei kuo elektromobiliai skiriasi nuo tradicinių automobilių. Tačiau tai nereiškia, jog elektromobiliai yra labiau pažeidžiami šalčio ir žiemos speigų. Priešingai, labiau tikėtina, jog elektromobilis žiemą sukels mažiau problemų savininkui nei automobilis su vidaus degimo varikliu.